2014. február 4., kedd

Óraterv - Rezeda

2014. február 3. hétfő

Kezdés: 16.00
Hagyományőrző játék: A pünkösdi rózsa;
A pünkösdi rózsa
Ezt a gyermeki műveltségbe játékdalként alászálló régi házasító daltöredéke,t s vele a játékot Esztelneken, emlékezet szerint a század elején iskolában tanították. Népszerűségét mintegy három évtizeden át tartotta fenn. Nemcsak a kicsik, hanem tőlük különválva a tizenöt-tizennyolc év közötti nagyleányok és legények is játszották, sokszor még húszan-harmincan is.
A játékosok egymás kezét fogva körbe mennek és énekelik:
”A pünkösdi rózsa, kihajlott az útra.
Én édesem, én kedvesem szakíts egyet róla.

Le is szakisztottam, el is hervasztottam.
Tejbe-vajba fürösztgettem és úgy ápolgattam.”

A kör közepén álló játékos a „le is szakisztottam” szövegrésznél bevesz valakit a körből, azzal fordul egyet-kettőt, majd az ének végén a helyére áll. A játék a bevett játékossal folytatódik tovább.
Tánclépés: Csárdás, ugrós, elől-hátul kereszt. Keresztező kézfogás, körtánc. 
Népdal: Szép szakmári lányok; Jó gazdasszony vagyok én;
Vége: 16.50


Ördögös játék

Az angyalok

Körtánc






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése